Saturday, January 7, 2017

Containment (2015)

Režija: Neil Mcenery-West
Uloge: Louise Brealey, Sheila Reid, Billy Postlethwaite
Pogledajte još: The Dead Outside (2008)
                                                         
 Kada se Mark jednog jutra probudio bio je ubeđen da je pred njim jedan sasvim redovan dan, tokom kojeg se trebao iskazati kako kreativno (Mark je postmoderni umetnik) tako i poslovno (očekivali su ga neki susreti na višim nivoima). Po ustajanju iz kreveta zatekla ga je neočekivana situacija jer u stanu nije bilo vode, telefona i struje (što je prikazano neuverljivom scenom pokvarenog trajnog mleka u frižideru), a najveće iznenađenje je doživeo kada je pokušao da izađe iz svog stana: vrata stana nisu se dala otvoriti a zatim je otkrio da su ona zalepljena a ceo stan – zapečaćen!



Veoma interesantan uvod se nastavlja kada Mark pogleda kroz prozor svoga stana i uveri se da slične scene postoje i u zgradi preko puta: svi ljudi su zatočeni u svojim socijalnim stanovima, ne uspevaju da izađu iz njih a u podnožju zgrade je postavljen šator iz koga izlaze maskirani ljudi koji na sebi nose narandžasta HTZ odela i kreće u čišćenje terena, tačnije zgrada, sprat po sprat. Dok čeka da oni koji su se sasvim očigledno zaštitili od nekog virusa ili zaraze upadnu i u njegov stan Mark uspeva da pronađe još nekoliko ljudi s njegovog sprata koji se nalaze u istoj bezizlaznoj i misterioznoj situaciji. Svi skupa uspevaju da se okupe u jednom stanu (zahvaljujući mekim gipsanim zivodima) a zatim počinju da traže izlaz iz ove situacije i da planiraju bekstvo iz karantina u kojem se nalaze. To nikako neće biti lako jer se nekoliko prvih pokušaja završava neslavno zahvaljujući snajperstima koji su postavljeni na krovove zgrada u celom kvartu...


Containment je britanska horor/SF drama koja je debitantsko ostvarenje Neila Mcenery-Westa a isti ju je napisao uz pomoć još dvojice ljudi. Ideja za ovaj film se selila iz glave autora do listova ‘artije celih šest godina, da bi tek 2014. počelo snimanje i to na autentičnim lokacijama Sothamptona koje su bile „okupirane“ za potrebe Containmenta. Mnogi stanovnici zgrada u kojima se dešava kompletna radnja ovog filma (koje veoma podsećaju na Nelson Mandela zgrade iz jedne poznate humorističke serije) su i sami učestvovali u filmu u formi statista, čime se ne samo sačuvao ionako skromni budžet već je i sam film dobio na autentičnosti. Containment je veoma jeftin film, dakle ono što se danas naziva indie, a opšti minimalizam je u poslednji čas izbegnut kada se odlučilo da film prikazuje više zarobljenih likova (početna ideja je bila da Mark bude jedina figura filma). Ipak, sve karakteristike jednog indie filma su tu a one su pozitivne ili negativne isključivo od afiniteta gledaoca.


Kvalitet fotografije je odgovarajući i potpuno očekivan a tu negde je i kamera koja u određenim napetim scenama postaje prilično nemirna. Pohvalno je što je autor izbegao veći deo akcionih scena na veoma pametan načim, fokusirajući tada radnju filma na neke druge stvari ili likove i ostavljajući van vidokruga gledaoca ono za šta nije imao sposobnosti ili tehničkih sredstava. Najkarakterističnija indie nota filma je ona muzička a minimalistička depresivna muzika zna da iritira iako joj niko ne može osporiti kako savršeno odgovara sumornom tonalitetu samog filma. Specijalnih efekata nema mnogo ali su u par navrata zbrzano izrežirani, recimo u scenama umiranja jednog preklanog lika. Kvalitet glume nije na previsokom nivou ali je podnošljiv, baš kao i dijalozi koji su često prilično neuverljivi, ili ja naprosto komunikaciju i ponašanje u datim uslovima zamišljam potpuno drugačije, sa manje humora i besa a više očajanja i brige.


Primetio sam i da zaštitna odela „nadležnih“ deluju ojeftino i da slabo dihtuju ali mi nije poznato da li su za potrebe filma upotrebljena prava ili home made. I pored ovih problema koji uglavnom potiču od malog budžeta i rešenja do kojih se došlo uz pomoć štapa i kanapa film je zanimljivo pratiti, prvenstveno zbog misterije koja se tiče potencijalne zaraze i konačnog ishoda akcidenta (koji je ipak dosta predvidljiv jer se jasno može videti ko će preživeti dramu). Situacija u kojoj se našao Mark je sama po sebi zastrašujuća i to iz više razloga (i tek pomalo klaustrofobična) a on ne mora da strahuje za svoj život samo zbog nedostatka hrane i vode već i zbog naoružanih ljudi u odelima, potencijalnog virusa i ludog Rusa koji iritira više od famozne zaraze. Raspoloženje gledalaca povremeno kvare rupe u scenariju pa se možete konstantno pitrati zašto vlast ovim žiteljima ukida vodu, kako su nadležni useli da zapečate sva vrata (i čime) a da to niko ne primeti tokom noći i gde su dodatne snage koje bi zavele red u kvartu, kada stvar krene nizbrdo.


Završetak filma pruža nekakvu sumnjivu poruku (pretpostavljam o nevinosti i dobroti) a neću da vas lažem kako sam na kraju sve shvatio (ko zna, možda ending i nema logike). No, sve u svemu, film Containment se može pogledati u nedostatku kvalitetnijih naslova a posebno će prijati ljubiteljima filmova o zarazama, hemijskim akcidentima i apokalipsi prikazanoj kroz perspektivu običnog gradskog čoveka. Ako snizite kriterijume i imate toleranciju na produkcijske domete indie naslova Containment svakako može da prođe.

+ misterija koja se tiče celokupne situacije
+ depresivna atmosfera; atmosfera karantina
– propusti koji se tiču skromnog budžeta
– neki antipatični likovi koji su gori od virusa
– nedovoljno razumljiv završetak i postupci


Ocena: 5/10


Ukoliko želite da i vaši prijatelji posete naš sajt podelite ga na društvenim mrežama putem sharing dugmića. To vam neće oduzeti previše vremena a doprineće popularnosti sajta.

0 comments:

Post a Comment