![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjkjYxR_srC10YOQpV4lRDG5mrr66iQ9zIR6RB0xnP-MCfeV8HneLAGkSPDXM8L5ju92NY17bxyhh1eTFrwRYdsxcVm_H7rZa3HmjTp6sHg0J6D7Lo1wfv3AKUPBdH3AHjK67TjMhwu94cgixXw336-l6rql442VB0F2ugGbtKPvQ_clqKJejHV52oQEg/s320/Fresh_cover.jpg)
Režija: Mimi Cave
Uloge: Daisy
Edgar-Jones, Sebastian Stan, Jojo T. Gibbs
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt13403046/
Trailer: https://youtu.be/wKk5VAK1GZQ
Pogledajte još: American Psycho (2000)
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt13403046/
Trailer: https://youtu.be/wKk5VAK1GZQ
Pogledajte još: American Psycho (2000)
Fresh je zvanično etiketiran kao ”black comedy thriller film” ali nakon njegovog gledanja komotno možemo reći da na komediju možete skoro pa zaboraviti... U pitanju je eventualno satirično-poučni film koji vam ne bi trebao izmamiti više od nekoliko osmeha, i to isključivo u uvodu, makar ukoliko je sa vašom psihom sve u redu. S druge strane, Fresh ima itekako šta da punudi gledaocu na drugim poljima i definitivno predstavlja jedan od boljih ovogodišnjih horora.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjm9UrTzw7X-1aIv1poj9RgR-5S1myTLGm-6X6un1okmnvDmfFiMiK73DuuSOosZPL_q62CT3Lcb3YdeguKz9Yl0prP7TwzGK2C3dxVxK_SFUOlzeodxaykxhTvDyYUKhmZdfOZ73xqVIafgCndEbdKqKzxUVRDKYdrYAFcXchfs9VesytmbRfj7U4F0Q/s16000/Fresh_3.jpg)
Na početku filma ne deluje da će nešto jezivo da se desi već kao da posmatramo nekakvu romantičnu komediju. Gledamo devojku po imenu Noa koja u nedostatku boljih opcija koristi dating aplikacije na svom telefonu ne bi li upoznala nekog pristojnog mladića. Nakon ko zna koliko neuspešnih pokušaja i razočarenja već je pomalo izgubila nadu da se normalan mladić može naći ali tada, jedne sasvim obične večeri, dešava se neočekivani preokret. Ona sasvim slučajno u jednom supermarketu, na odeljenju gde se prodaje povrće, upoznaje naizgled privlačnog, duhovitog i šarmantnog mladića po imenu Steve. Neobavezno ćaskanje u vezi rotkvica i keleraba rezultira razmenom brojeva telefona, to vodi do prvog sastanka a sastanak na kojem se popilo nekoliko pića vodi direktno u – Steveov krevet. Dakle, reklo bi se sasvim normalan početak jedne veze, čak i ako u sve uračunamo i relativno brzi Steveov poziv da on i Noa otputuju u njegovu vikendicu koja se nalazi negde podalje od grada. I u vikendici sve započinje standardno, uz nekoliko pića, ali se tada dešava preokret: piće suviše brzo „hvata” Nou, deluje kao da je nešto sipano u njega, a kada je prođe mamurluk ona se budi vezana u sklepanom krevetu jednog ovećeg podruma... Prava misterija ali ne zadugo. Već naredni minuti će nam pokazati da se Noa našla u mnogo težoj poziciji nego što je i mogla pomisliti...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiE_BMSDvDEUGvcUuV-maMld1XkVFaVZuk8K2HPR-pSp7zsACy9ftEGs75R0BaoZ6crIQqp4l81VuCq6BaecvhzLkMMalTb8I_V_UnU9wP-eOBU-3FCZ2ELXPoKQCnQ90KBs7XeaCdxzZaixscFJ6VkPvRmbBdBjZuZGrE86ttfjHPfWjJTyFUfvAVhCw/s16000/Fresh_2.jpg)
Ono što se ima desiti Noi deluje na papiru pomalo silly, preterano, nerealno šokantno i prenaglašeno, ali je film urađen mnogo bolje nego što njegov prepričani sinopsis deluje na papiru (nećemo navoditi ključne detalje da ne spoilerujemo). Dobro, preokret u suštini i nije iznenađujuć, jer sam početak filma jasno daje do znanja da će se devojci desiti nešto neočekivano a potencijalno užasno. Imajući to u vidu i sva preterivanja koja nastaju u „vikendici” imaju svoju svrhu: Fresh je satirična horor priča, tek na momente protkana neozbiljnostima, koja za svrhu ima da upozori na uvrnutost i poremećenost modernog sveta ali i na opasnosti koje postoje kod upoznavanja i davanja preteranog poverenja osobama koje zapravo ne poznajemo. Za razliku od velike većine drugih filmova koji u svom fokusu poseduju temu upoznavanja drugih lica putem raznoraznih modernih tehnologija Fresh se drži uzdržano i jasno poručuje da razne aplikacije i drugi servisi sami po sebi nisu loši koliko je loše ne obratiti pažnju kome dajemo naše bezrezervno poverenje. Upravo zato Noa je i nadrljala u trenutku kada je batalila mobilni telefon i upoznala momka na stari dobri način – uživo. Ovo je jedna od najpozitivnijih karakteristika filma i pravo osveženje u moru ostvarenja koja za zla krive društvene mreže i druge dating aplikacije zaobilazeći na taj način prostu činjenicu da je zao čovek a ne sama tehnologija.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgjCxQ9YIg6xZLN7SHsy5LC7Jz1pKWkVz80qIWh9gEtoTCEdn1PE61rj7Qj6yL8be6PYQdBY3yPEphx6WRUx5A7zEPVD84RQfw181sCbpgw33Nnz-423IuifHN3vizTU9Nz7HhEtuUGcJ43aLylmFThbxIx8OVEp7WhLhtCX33f960Tl1sHent4sm2fFA/s16000/Fresh_1.jpg)
Fresh iznenađujuće dobro funkcioniše na svim terenima, i u početku, kada posmatramo svojevrsnu romantičnu ljubavnu priču a i kasnije, kada sve preraste u šokantni bizarni horor. Druga polovina filma povremeno zna biti gnusna, u tolikoj meri da kod gledaoca izaziva neprijatnost ali to je svakako pozitivni element i stvar zbog koje će vam ovaj film dugo ostati u sećanju. Takođe, druga polovina filma ima i dosta tenzije te iznenađujućih momenata, možda ne baš twistova ali svakako nepredvidljivih postupaka dok se samo finale ipak može predvideti još oko polovine filma, što i nije neka mana. Mana bi bila da se film završio drugačije jer bi tada mašio svoju poentu. Film je odlično kadriran i režiran, bez gotovo ijedne suvišne scene, ne guši gledaoca bespotrebnim i predugačkim uvodom iako je on svojevrsni rom-com (uvodna špica se vidi tek nakon 33 minuta!) a i finale je dobro odmereno, taman rastegnuto i napeto koliko treba. Ambijenti su savršeno vidljivi i apsolutno pogoduju filmu sa ovakvom radnjom. Monotonija je povremeno razbijena uvođenjem nekih sporedni(ji)h likova a primetno je i da se film dobro uklapa u moderne horor feminističke trendove pa sve muškarce razvrstava isključivo u dve katerogorije, među pokvarene ili u beskorisne.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhF3ScoUOLk46wh88URkgtMIQa9vrt3Yy8cZlPurIUA6u-V1yql5JwW-J-k_grWHetu71yp-w9WFhUsX6p4eAzzBzSCYeUPCtzGBjkBmiscTkS4K0Ig_S6-jEt6gDp_Qj3CDhLkGFV0kJRW1UJWJqWph5Gk2shnLIA9ds_qiQTF4roocCU4VIbjxQD5rw/s16000/Fresh_4.jpg)
Još jedna pohvalna stvar u filmu je kasting, sastavljen od odličnog Sebastiana Stana i još bolje Daisy Edgar-Jones. Sebastian je možda suviše očigledan kao momak koji baš i nije najnormalniji dok je Daisy perfektna u ulozi Noe, obične devojke koja bi mogla biti naša prijateljica, komšinica ili sestra. Dobra stvar je što Noa nije antipatična, kakvim često budu oslikane devojke u horor filmovima, pogotovo one koje besomučno traže/menjaju momke, već deluje kao pristojna, fina i prilično skromna te se stoga i gledaoci vezuju uz njen karakter i neprestano strepe za njenu sudbinu. Od mana filma bismo spomenuli samo dve manje, recimo da specijalni efekti nisu uvek prvoklasni a da je ipak neuverljivo da se neki mladić bavi ovim „poslom” u sred urbane Amerike. Ipak, to nije ni Texas, a ni West Virginia, jel’.
0 comments:
Post a Comment