Režija: Bartosz M. Kowalski
Uloge: Mateusz Wieclawek, Julia Wieniawa-Narkiewicz, Zofia
Wichlacz
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt14315500/
Trailer: https://youtu.be/R_wIaGkiUBI
Pogledajte još: W lesie dzis nie zasnie nikt (Nobody Sleepsin the Woods Tonight) (2020)
Više o filmu: https://www.imdb.com/title/tt14315500/
Trailer: https://youtu.be/R_wIaGkiUBI
Pogledajte još: W lesie dzis nie zasnie nikt (Nobody Sleepsin the Woods Tonight) (2020)
Pre pola godine opisali smo prvi deo ovog filma a samo šest meseci kasnije dočekali smo i njegov direktni sequel. Deluje kao da se autoru filma žurilo da što pre snimi nastavak svog hita, budući da je Nobody Sleeps in the Woods Tonight po pojavljivanju postao jedan od najgledanijih naslova na američkom Netflixu i čvrsto držao poziciju u Top10 gledanih filmova na ovoj poznatoj platformi. Ipak, mišljenja smo da je autor trebao malo popričekati i izbaciti svoj film za sledeću Halloween sezonu. A evo i zašto...
Nobody Sleeps in the Woods Tonight 2 se nastavlja upravo tamo gde je prethodnik stao i to je jedna od malobrojnih dobrih stvari u ovom filmu. Da je u pitanju neposredni nastavak saznajemo nakon jedne Rambo vs. Vampires scene koja ipak jasno pokazuje da ovo neće biti ozbiljan horor film. Uglavnom, našu junakinju Zosiu zatičemo u lokalnom zatvoru, utamničena su i dva deformisana lika koja među rešetkama deluju začuđujuće smireno a kompletnu policijsku stanicu vode tri lika, komandir tj. poljski šerif, njegova zamenica i mladi policajac pripravnik Adas koji je i centralni karakter ovog filma. Adas je nesiguran, stidljiv, smotan, verovatno talentovaniji za bilo koje drugo zanimanje osim ovoga koje je izabrao. I baš taj i takav Adas kojeg ne poštuje ni lokalni vlasnik prodavnice zaljubljen je u svoju iskusniju koleginicu koja ga ceni manje nego nešto što izvadi iz svog uveta. Sada, to troje policajaca i zatočenu Zosiu autor je nekako morao vratiti na mesto pređašnjih događaja i to je uradio na prilično glup način. Komandir ne želeći da sačeka pomoć specijalaca koji ko zna kada stižu, možda tek noćas, odvodi devojku na ono isto mesto zločina, želeći da istraži šta se zapravo desilo...
No, komandir je saznao istinu na veoma brutalan način jer se Zosia zarazila, mutirala i spektakularno ga ubila, masakrirajući ga od gornjeg abdomena naniže. U tom trenutku je više nego jasno kako će ovaj film biti više nego brutalan ali i kako će biti prilično glup i nerealan. Komandir se bukvalno sam upućuje na mesto neobjašnjivog zločina dok mu u ćeliji sede dva užasno deformisana lika, što je verovatno potpuno normalna pojava u Poljskoj. Istovremeno, Zosia ni ne pokušava izustiti bilo šta u svoju odbranu i ne trudi se ni na koji način objasniti šta se desilo ili pokušati odbiti novi odlazak na lokaciju koju je jedva pretekla u prethodniku. Zaista veoma cenimo sequele koji se direktno nadovezuju na radnju prethodnika ali ovde je definitivno trebalo doratiti priču. Umesto da gledamo slasher sa uplivima naučne fantastike, kakav je bio prethodnik, autor se odlučio da dublje zagazi u vode bizarne fikcije, gotovo potpuno zanemarujući slasher komponentu i sve ono pozitivno što je krasilo njegov prethodni film. Umesto da insistira na zanimljivom, gledljivom, atraktivnom slasheru on je odlučio svoje delo povesti u origonalnom pravcu ali pravcu koji će se malo kojem slasher fanu dopasti, a činjenica je da su gledaoci prvog Nobody Sleeps in the Woods Tonight upravo slasher fanovi.
SF komponenta nam se nije svidela ni u prethodniku a ovde je do maksimuma naglašena i na njoj je kompletan fokus. U centru pažnje više nemamo klasičnu slasher podelu na nevine žrtve i krvoloka (ili više njih) nego imamo dva mutirana negativca i njihove „dogodovštine”, sa fokusom na ljubavnim i emotivnim problemima. Avanture deformisanih monstruma na momente jesu duhovite ali samo kada je u pitanju svojevrsna obuka i ubistva; kada se dođe na teren ljubavi i seksa film postaje veoma bizaran ali to mu je verovatno i bio cilj. Film nema poletnost i energiju prethodnika jer se negde na polovini doslovno raspada, kao da autor nije imao dovoljno materijala da popuni njegovu radnju pa je određeni broj scena previše razvukao. Od središnjice pa do pred kraj ionako kratak film vrvi od dugačkih ali sporih dijaloga, prepirki među deformisanima i njihovom privikavanju na nove uloge. Mogao je ovo biti zanimljiv aspekt ali da je ispričan na drugačiji način. Možda i u nekom drugom filmu ili eventualno Nobody Sleeps in the Woods Tonight spinoffu. Imali smo utisak da su autori tokom predprodukcije filma konstantno bili u ćorsokaku a imali su nad sobom Netflixov deadline koji su morali ispoštovati.
I kako onda najlakše prikovati gledaoce uz ekran ako već priča trokira? Pa, najlakše brutalnostima a njima film zaista obiluje. Zaista, ubistva, krvoliptanja, izmasakrirana tela ali i maske deformisanih kreatura su najkvalitetniji element koji Nobody Sleeps in the Woods Tonight 2 nudi. Na momente je pravo zadovoljsto gledati izuzetno uverljive maske ali i facijalne ekspresije mutiranih spodoba. Scena po kojoj ćete pamtiti ovaj film je scena vođenja ljubavi između dva mutirana lica a izgled deformisanih grudi i kompletnog tela u krastama koje dođivljava orgazam je nešto što će vas proganjati i nakon odjavne špice. Iako je lokalni predeo veoma dobro prikazan (oronula poljska periferija), a film sadrži dosta duhovitih momenata i dijaloga određeni deo pomenutih nije dovoljno smešan pa ni u ovom domenu situacija nije idealna. Poslednje ali ne i najmanje važno - Julia Wieniawa-Narkiewicz ovde više nije final girl jer se Zosia u filmu pojavljuje na bukvalno desetak minuta a zatim menja svoj oblik. Julia je lepuškasta i definitivno je zaslužila drugačiju ulogu od ove.
0 comments:
Post a Comment